Nytt år med nya händelser

Det är 5e dagen på det nya året och än så länge går det mesta bra. Jag har lärt mig att ta det lite lugnt hemma och inte härja varje minut av mitt liv. Jag börjar anpassa mig till det gamla livet jag levde för 2.5 år sedan. Jag hade nästan glömmt bort hur det var att i bland ha lediga stunder där det inte händer nångting, inget alls, inte ett skit, man bara är. Sen i Augusti förra året har det konstant hänt något. Skola, träning, folk överallt, bad, volleyboll, fest, mer fest, och lite till fest, och ganska mycket hård träning. Synd att det är så kul att gå på fest. Nu börjar i alla fall tävlingssäsongen och därmed också allvaret.

På söndag bär det av hem igen, eller ska jag kalla det hem? Jag vet faktiskt inte längre. Det känns som att jag numera har två hem och två liv. Jag börjar sakna att glida ner till vattenfallet och ligga där och relaxa till max i sol och värme. Jag saknar alla vänner, träning, och fest. Jag saknar den ständiga händelserika tillvaron. Jag trivs när det händer saker. Vila kan man göra i graven. Här hemma har jag dock även haft grymt mycket att göra och det har varit 3 väldigt händelserika veckor med återseende av grymt sköna personer.
I sverige har man det bra, likaså USA

I morgon åker det blåvita tävlingslinnet på och det är dags att repressentera Turan igen. Det var ett tag sedan sista. Känslan är bra tror jag, men jag är lite orolig att det kändes så enormt bra för 2 dagar sedan. En sån känsla brukar av tidigare erfarenheter inte vara så långvarig. Men det blir nog bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0