Fin fina tider



Nu har veckorna gått fort. Det är måndag och sen är det torsdag igen. Sen har man skoj under helgen, sen är det piss att gå till skolan. Fast det är alltid skönt att ha 3 dagars helg. Att inte ha skola på fredagar totalt utsökt.
I helgen blir det canyon Lake igen. det var ett tag sedan vi åkte dit. Det är ruskigt fint att man kan dra ut på sjön i mitten på oktober och det är fortfarande 30 grader i vattnet. Det är ju nästan för bra för att vara sant.
I sverige kan man ju inte bada någon stans, någon tid på året utan att frysa.

Texas är faktiskt ett riktigt bra ställa att leva livet på. Här finns allt i överflöd. Det finns en kristallklar flod 2 min från min lägenhet, en friidrottsbana 5 min iväg, oräkneliga ställen att äta på överallt, solen skiner varje dag, det finns en sjö 20 min iväg.
Texas har ju även sin egna lilla slogan
"everything is bigger in Texas". Och det stämmer verkligen. Allt är verkligen större, även människorna. Inte till höjden då, men till bredden. De lever fullt ut till uttrycket tjock och lycklig.



På lördag har jag och min rumskompis bjudit in lite folk att komma och skära pumpa inför halloween. Gjorde en liten bild och skapade en inbjudan på facebook. hehe








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0