Första inlägget

Jaha då har man blivit bloggare. Tack vare Mary Alenbratt och Mikael Röjerås, som ju också bor här i USA.
Har läst deras bloggar ett litet tag nu och det verkade rätt kul så jag bestämde mig för att skaffa en jag med!

Har inte photoshop längre så fixade en liten kass framsida till bloggen, men tänkte ladda ner det när jag kommer hem till Sverige så jag kan ändra och fixa lite snyggare design!

Tänkte att vad passar bättre än att ha en bild på sig själv och ett vapen när man är i Texas??
De säljer ju till och med vapen på Walmart här. Funderar på att kanske köpa en bössa.. hehe

Ska man ta och berätta om dagen kanske?
Gjorde massa skoj idag faktiskt. Åkte till the "rec" vilket är vårat skolgym.



Är alltid nice att åka med Gil, eftersom ha har handikapp parkeringstillstånd.Behöver aldrig gå mer än typ 20 meter till dit man ska. !(Han är inte retarderad,(även om det kanske ser ut så ;) ) opererade höften pga friidrottskada)



Eftersom det blir lite sisådär med löpträning nu när Amerikanska säsången är över så passar vi på att gymma en del. Körde rätt hårt idag! har kört i drygt 10 dagar nu och det känns att man blir starkare!




Lite kass bild. Men finns hur många maskiner o grejer som helst inne i gymmet. Tror jag räknade till 35 cyklar och 30 löpband.






Efter vi gymmade åkte vi till HEB, vilket är Sveriges motsvarighet till ICA, Tänkte att eftersom vi körde så hårt så borde vi käka lite protein. Fick för mig att jag skulle köpa största stycket kött, men kom sedan på att jag åker ju hem till SVERIGE på ONSDAG!!! så det blev inget kött-köp! För övrigt så är det normalt att ha en sönderklippt tshirt som linne här. Var väldigt anti mot det i början, men det är faktiskt rätt skönt!



Drack lite mjölk och åkte tillbaka till Gils lägenhet och hängde vid polen istället. Nice som bara den. Låg och stekte ute på en liten avsats och rullade i vattnet som en överjödd valross med jämna mellanrum. 37 grader idag igen. Helt kanon.. Nu tycker man 25 grader är för kallt.

Efter poolhänget blev det restaurang besök på Jasons Deli (Min favorit) sedan softning i Gils lägenhet inne i ACn ett litet tag.
Efter det stack jag hem och tog en löprunda. Sist jag sprang var en vecka sedan. Kändes huuuuur bra som helst idag. Bara tassade fram på asfalten längs floden som flyter ända fram till Walmart 4 km bort fårn min lägenhet.
Kom också på under löprundan hur skönt det är att springa. Älskar känslan man får efter man sprungit!! Är ju helt kanon skönt!!!

Trots att jag var toksvettig hoppade jag i polen  vid min lägenhet efter löprundan. Det är också något jag älskar med löpning, att hoppa i antingen en sjö eller pool efter man sprungit, det är ju svin nice. 

känns som det blev lite för många bilder och att det var en liten för inveklad beskrivning av min dag. Måste nog ta och lära mig hur man bloggar på ett bra sett.
Nu ska jag iväg till mig kompis Will och slänge på lite Texas stekar på grillen! Är hur hungrig som helst igen
Är nöjd med dagen, fick ju med det mesta jag gillar att göra. Träna, sola, bada, äta, springa, grilla.. Hade ju inte varit fel om man fick med lite Surfning, wakeboarding, frisbeegolf, skateboard och golf också.
Men det blir en annan dag.


God Kväll!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0