Personbästan, 800m


Hittade lite dokument på datorn med personbästan på 800m sen 2004 när jag började med löpning som 16 åring.

År                                                                                      Tid            Tävling

2004: inne                                                                           2.21.13    Ärlaspelen
2004: ute                                                                             2.06.40    Världsungdomsspelen
2005: inne                                                                            2.03.13    Eskilstuna indoor games
2005: ute                                                                             2.03.22    jsm Hudiksvall
2006: inne                                                                            1.58.76    Eskilstuna indoor games
2006: ute                                                                             1.57.02    SAYO
2007: inne                                                                            1.56.03    Ge Galan
2007 ute                                                                               1.56.08    Världsungdomsspelen
2008 inne                                                                                 -          Sprang ej
2008 ute                                                                                   -          Skadad
2009 inne                                                                              1.57.18    Ge Galan
2009 ute                                                                               1.53.61    Göteborg GP
2010 inne                                                                                 -          skadad
2010 ute                                                                               1.52.34    San Antonio, Texas
2011 inne                                                                             1.52.62    Norman, Oklahoma
2011 ute                                                                               1.50.62    San Marcos, Texas



Nästa sommar är målet att springa under 1.50. Då krävs det att jag springer 63 hundradelar snabbare, vilket man inte tycker borde vara så mycket. Men är om man räknar ut hastigheten så springer man 7.27 meter per sekund (eller 26.18 km/h) räknat på en fart av 1.50 min på 800m, och det betyder att man förflyttar sig 4.58 meter på 63 hundradelar just i den hastigheten. Så för att gå under 1.50 gäller det att jag hinner ta mig 4.58 meter längre fram under loppets gång. Men det ska jag grejja!

Är lite förvånad över mig själv att jag lyckades räkna ut det snabbt. Matte är jag ingen höjdare på direkt, men tiden på teknikgymnasiet i Eskilstuna kanske gav lite resultat i alla fall!




Bild från Öresundsspelen 2007. jag står innerst på bana 6, i min dåvarande klubb Ärla IFs dräkt.
På bana 3: Martin Stjernlöf, På bana 5: Mathias Stjernlöf som då sprang för Råby Reknarne.
Men nu är vi alla med i Turebergs FK!!

Om jag minns rätt så var det Johan Svensson som vann loppet på 1.53,19.. Min egen tid minns jag inte, men nåt på 1.57 var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0