Saknar att vara nervös?

Jaha då börjar man bli sugen på att träna igen. Det är alldeles för lite stressmoment i min vardag som den ser ut nu. Efter att ha vilat i ca 3 veckor nu med undantag av enstaka joggingrundor börjar det krypa i benen.
Innan jag har ett hårt träningspass eller en tävling brukar jag vara nervös och fokuserad men nu finns det inga sånna moment i vardagen. Jag försöker hitta andra anledningar till att få tillbaka den känslan. Har testat att göra volter från klippor och hoppa ner för trappor med skateboard, men det har bara hjälpt temporärt.

Låter konstigt men efter de här 3 veckorna har jag kommit på att jag gillar att vara nervös. Känns ju väldigt påfrestande och energitagande att vara nervös, men är man aldrig det så finns det ju ingen spänning.
Man saknar alltid det man inte har, och det man inte kan få vill man ha änu mer.

Tror inte att det är nervositeten i sig jag saknar, utan det är nog känslan man får efter stressen är över som jag gillar, och känslan av att lyckas.



Efter ett race i Texas, såg lite sliten ut, men var riktigt nöjd

Blir definitivt ett träningspass idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0