Rolig morgonjogg

Stack ut på en morgonjogg idag.
Efter 3 min kom jag ut på en lång raksträcka och fick syn på nån snubbe som sprang barfota på asfalten. Tänkte "Vad är det här för idiot?". Han sprang rätt snabbt, särskilt när han fick syn på mig närmandes bakifrån. 10 s efter han fick synd på mig började han öka farten riktigt enormt. Kanske kan ha varit 3.10/km eller nåt sånt. Jag sprang upp precis bakom honom och följde efter i ca 400m, tänkte att det här kan bli kul.
Efter ett tag började han tröttna ordentligt dock och jag sprang förbi honom. Kollade bak efter ca 20 s och då hade han stannat och gått. Det är bara keyaner som kan springa utan skor.
Kom tillbaka till huset och pendlade lite i en gammal barr som har stått i boden i typ 15 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0