Löpning - Intervallplatser

Bild från mitt bästa 800m lopp i sommar. 1.50.62


Sprang förbi mina favorit intervallplatser idag.



Favorit 1,Djurgårdsbacken. En klassiker som alltid är kul. Bästa pass 8x30s max, vila saktajogg ner.




Dödsbänken.  Har legat på den många gånger och mått dåligt efter backintervaller.



Favorit 3, grusplan bakom ekängens ip. Här har jag kört många härliga intervaller. Bästa pass: 5x500m 5min vila. Var nog ett av de jobbigaste någonsin. 8x40s, 2 min vila är också en jag minns fint.




favorit 4, Grusväg 500m från huset. Brukade hata att passera på den här grusvägen efter jag var klar med intervaller uppe i Odlarskogen. Fick alltid en tvingande känsla som sa att jag var tvungen att försöka slå rekord tiden hem till huset när jag passerade stoplen där till vänster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0