Ledigheten

Kom just tillbaka från en 15 km löprunda. Höll på att bli skrämd till livet efter jag hade sprungit 10 min. Stanade mitt i skogen på ett spår och skulle knyta skon. När jag står hukad och håller på att knyta hör jag en grov kvist som bryts varpå ett kraftigt knak kommer. "Vafan är det nu som händer tänker jag". Tittar upp och 3 meter ifrån mig står en gigantisk älg och stirrar med stora, och ganska hotfulla mörka ögon. Blev vättskrämd och kutade iväg säkert 30m. Måste varit en rekordtid. Fast sen stannade jag och insåg att han inte ville mig nåt illa. Fortsatte sedan rundan utan några andra oväntade händelser.

Sitter nu och tar det lugnt efter löprundan och inser att jag varit ledig från skolan sedan 6e Maj nu och det känns ju kanon bra. Att gå i skolan i USA är ju nästan för bra. Man är ledig från början av maj ända fram till 25e Augusti, sen har man över 1 månad jullov.
Är nice att inte jobba också utan bara ha de gott. Jobba har man ju tid med senare i livet. Man ska ju ändå jobba till man är över 60, fast det vill inte jag. Måste komma på nån bra ide så man slipper undan på något vis.

Nästa vecka blir det tågluff i Europa. Såhär ser den provisoriska planen ut!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0