Kyla = motivation för löpning

Satt och funderade på att kylan och snön och isen ofta förstör för löpträning, men kom istället på att det är en riktigt motivationshöjjare. Var ute och halkade runt i kylan och snön igår i 50 minuter och kom på att det är vackert med all snö, samt att det är så kallt att man verkligen uppskattar när man är klar med träningen och kommer tillbaka in till värmen.

En annan anledning till varför kylan är bra är ju att man kan gå till munktellarenan och springa där det är varmt och skönt. I och med att man inte är ute så mycket under dagarna pga kylan, blir träningen den viktigaste biten på hela dagen. När jag är i Texas är det så varmt och skönt, och utöver skolan finns det så mycket att göra ute att träningen nästan glömms bort lite, ställs i skymundan, och bara utförs på rutin. Här, i Sverige, ställs den dock i fokus och blir väldigt viktig. Sitter nu och vet att jag har ett viktigt löppass idag i munktell. Känns lite smånervöst, men det är full fokus och det känns som att det är det absolut viktigaste jag ska göra idag.

Snön har ju faktiskt ett annat viktigt syfte också. Sladda med bilen.. Grymt kul
Igår spelade jag vattenpolo förresten. Fy satan vad jobbigt. Flåsade som en svullen gris.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0