intervaller och tennis

Fullföljde mina 15st 200ms intervaller idag i munktell med 1 min vila i form av 3x5. Benen kändes riktigt perfekta, men flåset var inte på topp alls. Måste ha berott på att sömnen nästan underskred 3 timmar, vilket ju inte direkt är optimalt om man vill ösa fin fina tider. Jet lag:et sitter i och det är omöjligt att somna om. Men det går nog över snart.
medel låg på 27.27 vilket var i klass med mina 2x8x200 med 90s vila jag utförde förra veckan. Med tanke på att jag inte kände mig i så bra slag idag så känns det som att ett medel på 26.9 borde kunna utföras om ca 2 veckor
27.6-27.9-27.2-27.3-27.5
26.5-26.8-27.6-27.5-27.5
28.0-27.2-27.1-27.1-26.4

Jag tror formen är god, och räknar med att den blir bättre nu när man har tid att vila ordentligt mellan varje pass.
I morgon blir det en distansrunda på förhoppningsvis 12 km och sedan slappa ordentligt och vila upp sig inför tisdagens hårdkörning. Nu gäller det att hålla sig i skinnet och träna hård.  Den 6e är det tävling och jag räknar med en fin tid i första loppet.
Som avslutning på dagen blev det tennis spelande och lite pizza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0